Soha nem akartam gasztroblogger lenni.... csak megosztani, és örömmel venni, ha olvassátok... Receptek - világvégi konyhámból..

2012. december 31., hétfő

tojásos nokedli - tejfölös tésztából


  Ő nagynéha belekukkant egy-egy főzőműsorba a tévében, ilyenkor legalább egy fél órán át hallgatom, hogy Lázár ezt mondta, meg Stahl Judit azt. És, hogy legközelebb majd így csináljam, meg úgy. Megjegyzem, jó ötleteket szokott hozni.

Igazi tavaszi ebédere vágyott a család, Ő már hétvégén jelezte, hogy, ha már ennyi tojásunk van, bizony szívesen látna a tányérján tojásos nokedlit, ecetes fejes salátával. Salátát nálunk akkor lehet kapni, mikor friss ananászt: egy évben egyszer. Így aztán az ilyen jellegű kéréseket jó előre be kell jelenteni.

Szóval tojásos nokedli készült - az Ő által ellesett recept alapján. Igazából csak recept-foszlányokat szoktam kapni, mert mindig csak a számára lényegeset jegyzi meg - én meg csináljam, ahogy akarom. Állítólag Buday-tól származik az ötlet, miszerint a nokedli tésztájába a tojásokhoz víz helyett tejfölt kell adni. Valóban működik, sokkal lágyabb, finomabb lesz így a galuska. Lobogó vízben éppen csak egy-két percig kell főzni, nagyon hamar elkészül.

Szóval a kapott információkat az alábbi módon használtam fel:

- 2 tojás
- 225g. tejföl
- 200g. liszt
- nagy csipet só

A tojásokat jó alaposan elkeverni, ebbe a tejfölt - ezt is alaposan, hogy a liszt a tejfölös masszához tapadjon majd, ne a tojáshoz. Egy kis só, gyors főzés, aztán már csak átpirítani, és beleforgatni a tojást, készre sütni.
Pikk-pakk kész, és a salátával tökéletes.

És akkor egy kis ingyen reklám az ALDInak. Tényleg őket szeretem a legjobban, ha tejtermékről van szó. Tej, joghurt, tejföl, túró, kefír - csak Milfina lehet. Szerintem látványosan finomabb minden más márkánál, próbáljátok ki, nincs mit veszteni vele. DE! egy dologra érdemes figyelni - az ALDIban hajlamosak kitenni az aznapi lejáratú termékeket is - ejnye-bejnye....

1 megjegyzés: